ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. 国際地域研究論集
  3. No. 10

Do authorized secondary school English textbook activities promote genuine impromptu interactions?

https://unii.repo.nii.ac.jp/records/954
https://unii.repo.nii.ac.jp/records/954
040ddd6f-1803-4e02-8a11-6d5ca8c64ac9
名前 / ファイル ライセンス アクション
jisrd_10_4.pdf jisrd_10_4.pdf (1.9 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-06-27
タイトル
タイトル Do authorized secondary school English textbook activities promote genuine impromptu interactions?
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 spoken interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 impromptu speaking
キーワード
主題Scheme Other
主題 speaking activity
キーワード
主題Scheme Other
主題 textbook analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 spoken interaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 impromptu speaking
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 speaking activity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 textbook analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 茅野, 潤一郎

× 茅野, 潤一郎

ja 茅野, 潤一郎

ja-Kana チノ, ジュンイチロウ

en Chino, Junichuro

Search repository
占部, 昌蔵

× 占部, 昌蔵

ja 占部, 昌蔵

ja-Kana ウラベ, ショウゾウ

en Urabe, Shozo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The role of impromptu speaking activities has gained increased attention from teachers and researchers in the field of English language teaching in Japan. This study examines the degree to which textbooks for secondary schools (JHS and SHS) in Japan facilitate impromptu spoken interaction (SI). SI activities in 39 textbooks were analyzed using a hypothetical model. The results indicated that (1) higher-grade textbooks offered fewer SI activities, and (2) the number of non-impromptu SI activities decreased, whereas the number of impromptu activities did not show a significant increase. The study concludes that these textbooks do not provide sufficient opportunity to students to speak without preparation. Accordingly, teachers must focus on modifying the activities in the textbook they use or on developing their own impromptu SI activities.
言語 en
書誌情報 ja : 国際地域研究論集
en : JISRD : Journal of International Studies and Regional Development

巻 10, p. 35-46, 発行日 2019-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-5889
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1251787X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 国際地域研究学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:18:04.305526
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3