ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. 国際地域研究論集
  3. No. 10

20世紀転換期における米国南部ペン学校の教養教育から実業教育への転換 : 南アフリカにおけるアフリカ人の教育モデル移植の背景として

https://unii.repo.nii.ac.jp/records/953
https://unii.repo.nii.ac.jp/records/953
14098004-4641-44fa-93e4-a19873acf845
名前 / ファイル ライセンス アクション
jisrd_10_3.pdf jisrd_10_3.pdf (1.7 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-06-27
タイトル
タイトル 20世紀転換期における米国南部ペン学校の教養教育から実業教育への転換 : 南アフリカにおけるアフリカ人の教育モデル移植の背景として
言語 ja
タイトル
タイトル Connotations of the Shift from Liberal Arts Education to Industrial-Agricultural Education in Penn School in the U.S. South during the Turn of the Twentieth Century : Historical Backgrounds of Implantation of American Black Educational Model for Native Africans in South Africa
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ペン学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 黒人教育モデル
キーワード
主題Scheme Other
主題 ブッカー T. ワシントン
キーワード
主題Scheme Other
主題 職業訓練
キーワード
主題Scheme Other
主題 農業・産業・実業教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 W. E. B. デュボイス
キーワード
主題Scheme Other
主題 教養教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 南アフリカにおけるアフリカ人教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Penn School
キーワード
主題Scheme Other
主題 Black Education Model
キーワード
主題Scheme Other
主題 Booker T. Washington
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vocational Training
キーワード
主題Scheme Other
主題 Industrial-Agricultural Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 W. E. B. DuBois
キーワード
主題Scheme Other
主題 Liberal Arts Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Education for Africans in South Africa
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 荒木, 和華子

× 荒木, 和華子

ja 荒木, 和華子

ja-Kana アラキ, ワカコ

Search repository
Araki, Wakako

× Araki, Wakako

en Araki, Wakako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines connotations of the shift from liberal arts, academic education( educational type upheld by W. E. B. DuBois) to industrial-agricultural education(educational type practiced by Booker T. Washington) in the case of Penn School in South Carolina in the United States during the turn of the twentieth century in order to understand the historical backgrounds of implantation of American southern Black educational model for native Africans in South Africa. By looking at both cases of educational implantation at Penn School and South Africa at the turn of the twentieth century, a complex intentions and goals of white educators and Black and African leaders that were political emerged within discourses to(economically and not politically on surface) “uplift” black races through industrial-agricultural education.
言語 en
書誌情報 ja : 国際地域研究論集
en : JISRD : Journal of International Studies and Regional Development

巻 10, p. 21-34, 発行日 2019-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-5889
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1251787X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 国際地域研究学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:19:08.866720
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3