WEKO3
アイテム
20世紀転換期における米国南部ペン学校の教養教育から実業教育への転換 : 南アフリカにおけるアフリカ人の教育モデル移植の背景として
https://unii.repo.nii.ac.jp/records/953
https://unii.repo.nii.ac.jp/records/95314098004-4641-44fa-93e4-a19873acf845
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
jisrd_10_3.pdf (1.7 MB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-06-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 20世紀転換期における米国南部ペン学校の教養教育から実業教育への転換 : 南アフリカにおけるアフリカ人の教育モデル移植の背景として | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Connotations of the Shift from Liberal Arts Education to Industrial-Agricultural Education in Penn School in the U.S. South during the Turn of the Twentieth Century : Historical Backgrounds of Implantation of American Black Educational Model for Native Africans in South Africa | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ペン学校 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 黒人教育モデル | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ブッカー T. ワシントン | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 職業訓練 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 農業・産業・実業教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | W. E. B. デュボイス | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教養教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 南アフリカにおけるアフリカ人教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Penn School | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Black Education Model | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Booker T. Washington | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Vocational Training | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Industrial-Agricultural Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | W. E. B. DuBois | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Liberal Arts Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Education for Africans in South Africa | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
著者 |
荒木, 和華子
× 荒木, 和華子
× Araki, Wakako
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper examines connotations of the shift from liberal arts, academic education( educational type upheld by W. E. B. DuBois) to industrial-agricultural education(educational type practiced by Booker T. Washington) in the case of Penn School in South Carolina in the United States during the turn of the twentieth century in order to understand the historical backgrounds of implantation of American southern Black educational model for native Africans in South Africa. By looking at both cases of educational implantation at Penn School and South Africa at the turn of the twentieth century, a complex intentions and goals of white educators and Black and African leaders that were political emerged within discourses to(economically and not politically on surface) “uplift” black races through industrial-agricultural education. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 国際地域研究論集 en : JISRD : Journal of International Studies and Regional Development 巻 10, p. 21-34, 発行日 2019-03 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2185-5889 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA1251787X | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 国際地域研究学会 |