ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. その他

Outsourcing in-service education in Japan : Challenges and issues

https://unii.repo.nii.ac.jp/records/213
https://unii.repo.nii.ac.jp/records/213
f0e25748-840d-4c6c-b21b-cac8fdfd4cfa
名前 / ファイル ライセンス アクション
111-130cook.pdf 111-130cook.pdf (135.6 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-03-27
タイトル
タイトル Outsourcing in-service education in Japan : Challenges and issues
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teacher training
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japan
キーワード
主題Scheme Other
主題 CLT
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL
キーワード
主題Scheme Other
主題 JTE
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Cook, Melodie

× Cook, Melodie

en Cook, Melodie

ja-Kana クック, メロディ

Search repository
Cook, Melodie

× Cook, Melodie

en Cook, Melodie

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines a four-month program of pedagogical training for Japanese Teachers of English (JTEs) in Canada based on a yardstick provided for communicative language teaching (CLT) in-service education and training (INSET) programs for teachers who teach English as a foreign language (EFL). In particular, with the purpose of determining the overall effectiveness of the Canadian pedagogical program and offering recommendations for future ones, this study examines three dimensions of the four-month program: the program planning dimension, the program execution dimension, and the cultural dimension. Three paradigms are used to compare cultural and educational differences between Japan and Canada: the interpretation-based versus transmission-based culture paradigm (Wedell, 2003), the collectionist versus integrationist educational paradigm (Holliday, 1994a), and the routine/uncertain culture versus non-routine/certain culture paradigm (Sato, 2002). This qualitative study indicates that while the program meets almost all of the recommended criteria, especially in the execution dimension, a more thorough knowledge of Japanese educational culture and a re-examination of some assumptions on which the program is constructed may be useful to program planners and trainers in helping JTEs overcome barriers to incorporating CLT practices into their lessons.
言語 en
書誌情報 Reflections on English Language Teaching

巻 8, 号 2, p. 111-130, 発行日 2009-12
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 NUS : National University of Singapore
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Journal Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:33:55.380309
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3